old music

Friday, August 10, 2007

John

Také John složil pro album Rubber Soul svoji vlastní mi¬lostnou píseň Girl, podle jeho mínění jednu z nejlepších, kte¬ré napsal. Její vpravdě půvabné mollové harmonie i slova nesou stopy melancholie, nikoliv však sentimentu. Ostatně Lennon také řekl, že se při psaní jejího textu s Paulem často notně zasmáli. Dvanáctitaktový střed je okořeněn hezkým aranžérským nápadem s ostinátními osminami doprovodných vokálů, při třetím opakování stejně dlouhé verze se k Johno¬vě vroucímu zpěvu přidává jednoduchá, ale působivá proti¬melodie v kytaře. Tempem ještě volnější In My Life je melo¬dicky možná méně nápaditá, zato přináší další Johnův auto¬biografický text, pocházející ještě z liverpoolského období.
„Byla to první písnička, která vědomě pojednávala o mém životě - There Are Places I'll Remember / All My Life, Though Some Have Changed... (Jsou místa, která si budu pamatovat / celý svůj život, i když se některá z nich změni¬la...) In My Life jsem začal psát na cestě autobusem z mého domova v Menlove Avenue č. 250 do města, kdy jsem si po¬znamenával všechna místa, na která jsem si vzpomněl. Byla to nuda. Tak jsem to nechal nějakou chvíli stát a najednou se mi začal vybavovat text o přátelích a starých láskách. Paul mi pomohl se střední částí.“
Svižný závěr alba tvoří společná Lennonova a McCartney¬ho píseň Run For Your Life. John, který v ní zpívá sólový hlas, se od této písničky na téma žárlivosti později distanco¬val. „Nemohl jsem ji nikdy vystát. Je tak hrozně hektická a vulgární,“ řekl a narážel tím nejspíše na slova, stojící hned v jejím záhlaví: „Raději bych tě viděl mrtvou, milá, nežli s ji¬ným mužem.“

Labels: