old music

Wednesday, August 01, 2007

Do třetice vytěžili Lennon a McCartney ze stejné várky černošského dědictví inspiraci k výrazově nezvykle křehké¬mu blues The Word. „John a já jsme už dávno chtěli udělat písničku, která by byla postavena na jediném tónu, jako byla Long Tall Sally. V The Word jsme se tomu docela přiblížili. Byl to další důkaz našeho přesycení z věčně stejného. Mohla by to být docela hezká písnička pro Armádu spásy.“ Stejně traktovanému klavírnímu doprovodu a Ringovým bicím do¬dávaly lehký opar osminy z chřestícího chocola a barevný dvojhlas autorů v prostinkém třítónovém riffu s mollovou tercií. Toto svěží a v zásadě neproblematické rozjímání o slo¬víčku „láska“ bylo na konci každé sloky nastaveno Johnovým čtyřtaktovým dovětkem. V tom prvním se zpívalo: „Zpočátku jsem to nechápal / ale teď už mi došlo, že to slovo je dobré.“ Něžnou tečku za tímto blues tvořila i kóda s proslulými beat¬lovskými falzety.