The Beatles
Ačkoli poslední slovo o konečném osudu Beatles nebylo dosud vyřčeno, připravovali se i ostatní členové skupiny k na¬stoupení samostatné cesty. Ještě před vánoci se neočekávaně vrátil na pódia koncertních síní na severu Anglie George Harrison v zájezdovém programu amerického manželského dua Delaney And Bonnie. V té době už měl v zásobě připra¬venu řadu skladeb pro svůj chystaný sólový debut. Ringo si po dokončení dalšího filmu The Magic Christian objednává u Quincyho Jonese a dalších vyhlášených aranžérů světové pop music instrumentace světových evergreenů pro připra¬vované vlastní album. Nakonec se v tichosti a odloučení pus¬til v lednu 1970 do sólového projekiu ve sparťanských pod¬mínkách na své farmě ve Skotsku i Paul McCartney. Lennon natočil ve stejné době v Abbey Road s Plastic Ono Bandem nový singl s vlastní písní Instant Karma a skladbou Yoko Who Has Seen The Wind, určenou do filmu The Turn Of The Screw. Produkcí pověřil amerického zvukového kouzelníka Phila Spectora, který si zpět do Los Angeles odvážel jako výraz Johnovy důvěry, podporované Kleinem, i stále ještě nezpracované pásky s nahrávkami z loňského ledna.
Když si po návratu ze Skotska o pár měsíců později pře¬hrál Paul zkušební výlisek ze Spectorovou verzí Let It Be, byl konsternován. „Na žádné desce s Beatles bych nepoužil žen¬ský sbor,“ řekl rozhořčeně nad „vylepšeným“ zvukem vlastní písně Long And Winding Road a za pravdu mu dal také George Martin, jehož kritický výrok k této Spectorově necit¬livé a nebeatlovské úpravě vyústil v ironické konstatování, že jeho americký kolega „dosáhl přesného opaku toho, co John původně chtěl“. McCartney se snažil intervenovat zprvu u Spectora sám a později prostřednictvím Kleina, aby tyto dodatečné zásahy byly z konečné verze vyřazeny. V odpověď se mu dostalo stručného sdělení, že lisovny už začaly kopíro¬vat desky z matric vyrobených z této verze.
Zatímco toto vysvětlení mělo ráz interního sdělení, Paulo¬va odpověď, kterou oznámil v pátek 10. dubna 1970 noviná¬řům, se rázem stala nejdůležitější agenturní zprávou dne. Ná¬sledující sobotní New York Times přinášejí pod titulkem McCARTNEY SE TRHL OD BEATLES obsáhlou zprávu Atvina Shustera, v níž jsou citována Paulova vlastní slova o příčinách odchodu ze skupiny jako výsledku „osobních roz¬dílů v názorech, odlišností v pohledu na obchod i hudbu, ale ze všeho nejvíce proto, že chci mít více času na svoji rodinu“. Článek končí opatrnou narážkou na Yoko: „Některé pověsti naznačují, že pan McCartney a ostatní Beatles byli nešťastní z narůstajícího vlivu choti pana Lennona a nebyli ochotni přijmout pátého Beatla.“
Když si po návratu ze Skotska o pár měsíců později pře¬hrál Paul zkušební výlisek ze Spectorovou verzí Let It Be, byl konsternován. „Na žádné desce s Beatles bych nepoužil žen¬ský sbor,“ řekl rozhořčeně nad „vylepšeným“ zvukem vlastní písně Long And Winding Road a za pravdu mu dal také George Martin, jehož kritický výrok k této Spectorově necit¬livé a nebeatlovské úpravě vyústil v ironické konstatování, že jeho americký kolega „dosáhl přesného opaku toho, co John původně chtěl“. McCartney se snažil intervenovat zprvu u Spectora sám a později prostřednictvím Kleina, aby tyto dodatečné zásahy byly z konečné verze vyřazeny. V odpověď se mu dostalo stručného sdělení, že lisovny už začaly kopíro¬vat desky z matric vyrobených z této verze.
Zatímco toto vysvětlení mělo ráz interního sdělení, Paulo¬va odpověď, kterou oznámil v pátek 10. dubna 1970 noviná¬řům, se rázem stala nejdůležitější agenturní zprávou dne. Ná¬sledující sobotní New York Times přinášejí pod titulkem McCARTNEY SE TRHL OD BEATLES obsáhlou zprávu Atvina Shustera, v níž jsou citována Paulova vlastní slova o příčinách odchodu ze skupiny jako výsledku „osobních roz¬dílů v názorech, odlišností v pohledu na obchod i hudbu, ale ze všeho nejvíce proto, že chci mít více času na svoji rodinu“. Článek končí opatrnou narážkou na Yoko: „Některé pověsti naznačují, že pan McCartney a ostatní Beatles byli nešťastní z narůstajícího vlivu choti pana Lennona a nebyli ochotni přijmout pátého Beatla.“