old music

Monday, March 12, 2007

„Na tom nebylo nic neobvyklého. Často mě volal, když šlo o nějaké angažmá nebo když se někdy změnily termíny na¬šich vystoupení. Když jsem ale ráno vešel do Brianovy pra¬covny, hned jsem viděl, že tentokrát půjde o něco jiného. Řekl mi stručně: ,Kluci chtějí, abys odešel z kapely. Myslí si, že nejseš dost dobrý bubeník.‘ Opáčil jsem mu na to naštva¬ně: ,To jsem s nima musel být dva roky, aby teď zjistili, že pro ně nejsem dost dobrý?‘ Zatímco jsem tam stál, zazvonil na Brianově stole telefon. Byl to Paul, který se vyptával, zda už mi to řekl.“
,Teď nemohu mluvit,‘ odpověděl Brian. ,Pete je tady se mnou v kanceláři.“
Zkoprnělý Best vyšel ze dveří, sešel dolů a svěřil se Neilovi Aspinallovi, který na něho čekal v autě. Epstein ho dohonil a zeptal se, zda je ochoten odehrát s Beatles ještě zbylá vy¬stoupení v Chesteru. Pete přikývl. Na rozdíl od Neila, který byl toho mínění, že vyhodí-li Beatles Petera, nechce už s nimi mít nic společného. V nejbližším výčepu si pak zchladili žáhu několika sklenicemi piva. Večer v Chesteru konal ovšem Neil svou práci jako obvykle.
Tehdy už bylo rozhodnuto, že na Bestovo místo přijde bu¬beník Stormových Hurikánů Ringo Starr. Chlapci jej znali už dlouho a poslední pobyt v Hamburku, kde si s nimi občas zahrál, toto přátelství jen utužil. První, kdo se dozvěděl, že jej Beatles chtějí do kapely, byla Ringova matka. George Harri¬son u ní nechal vzkaz, když Ringa nezastihl doma. Jako po¬každé v letních měsících hrál s Hurikány v Butlinově prázdni¬novém táboře na jihu Anglie. Tam ho také po telefonu dostihl John a angažoval ho jako Beatla za týdenní mzdu ve výši 25 liber, což bylo mimochodem méně, než dostával na jaře v Hamburku u Eckhorna. Navíc musel přislíbit, že se bude česat jako oni a oholí si bradku.

Labels: