Špičku populární hudby té doby už zdaleka nereprezento¬vali jen Beatles. Po Beach Boys přišly ke slovu v Americe další kalifornské skupiny: Byrds, Buffalo Springfield, Mamas And Papas, Quicksilver Messenger Sercie, Jefferson Air¬plane, svůj první hit Along Comes Mary nahráli tehdy Associa¬tion. Rostl vliv Dylanův a jeho „dětí“. Tlačenice o první pří¬čky žebříčků nastala i doma v Anglii. Výrazové spektrum rocku nerozšiřovali jenom Beatles. Byly tu desítky rockových skupin, z nichž každá se drala na vrchol. Každý z nich ¬nebo skromněji řečeno - aspoň každá druhá z těch nejlep¬ších, přinášela v onom nesmírně plodném a vzájemně inspira¬tivním období poloviny šedesátých let nové podněty: Rolling Stones přetrumfli Beatles v syrovosti a zemitosti projevu, Claptonovi Yardbirds, Mayallovi Bluesbreakers a jejich ná¬sledovníci v superskupinách, jako byly Cream a později Blind Faith, navíc sledovali autentičtější bluesovou linii než oni, Who k tomu přidali zvuk, jímž vpravdě elektrizovali rockovou scénu - mnohem razantněji než Beatles. A v „podzemí“ se už připravovaly skupiny UFO, Crazy World Of Arthur Brown, Soft Machine i začínající Pink Floyd, aby tenhle pe¬kelný randál ještě znásobily neméně ďábelskými pyrotech¬nickými efekty, fosforeskujícími oblečky a posvítily si.na ce¬lou tu nádheru z desítek tisíciwattových barevnýeh reflekto¬rů. Bylo proto jen otázkou času, kdy i Beatles, od kterých všechno tohle vyzařování na začátku dekády vyšlo, začnou
zpětně přijímat paprsky, které sami zažehli. Jejich nový singl přinášel první stopy tohoto procesu.
zpětně přijímat paprsky, které sami zažehli. Jejich nový singl přinášel první stopy tohoto procesu.