old music

Sunday, February 25, 2007

GEORGE II. ALIAS MARTIN

Ještě dříve než se Brian Epstein stal oficiálním manažerem skupiny, bylo mu nad slunce jasné, že musí pro své budoucí klienty podniknout cosi víc než vyvěsit jméno Beatles do vý­lohy svého obchodu a pravidelně objednávat desky s ham­burskými nahrávkami. Ze všeho nejdříve se pokusil zajistit singlům s červenou etiketou Polydoru maximální reklamu. Obrátil se přitom na autora pravidelných recenzí desek v li­verpoolském večerníku, který své příspěvky podepisoval jménem Disker. Pseudonym patřil Anthonymu Barrowovi, v Londýně žijícímu liverpoolskému rodákovi. Barrow odpo­věděl Brianovi, že nahrávkám Beatles bohužel nemůže po­skytnout místo ve své rubrice, protože se nejedná o domácí anglické snímky. Ze sympatií k rodnému městu však doporu­čil Epsteina a neznámou skupinu pozornosti dramaturgické­ho oddělení největší britské gramofonové společnosti Decca, pro kterou občas psal doprovodné texty na obálky jejich de­sek.

Byla to především pověst podniku Epsteinových NEMS jako jednoho z největších odběratelů desek v severní Anglii, která se zasloužila o to, že šéf tohoto oddělení Richard Rowe vyslal do Liverpoolu svého asistenta Mika Smithe, aby si sku­pinu poslechl. Brian investoval do mladého emisara společ­nosti nejdříve nákladnou večeři a poté jej zavedl rovnou do Jeskyně. Oprávněně totiž předpokládal, že toto prostředí, kde Beatles mohli těžit z výhody takříkajíc domácího hřiště i z nadšeného povzbuzování vlastním publikem, bude nej­vhodnějším místem pro jejich prezentaci. V tomto předpo­kladu se skutečně nezmýlil. V telegramu, který Brian obdržel zakrátko po Smithově návštěvě, stálo, že zkušební nahrávání s Beatles se uskuteční 1. ledna 1962 ve studiu firmy ve West Hampsteadu.

Labels: