old music

Sunday, July 15, 2007

Kromě Ticket To Ride

a titulní písně Help! bylo páté album skupiny pozoruhodné ještě dvěma dalšími Lennonovými „dy¬lanovskými“ songy: You're Going To Lose That Girl, a zvláště You've Got To Hide Your Love Away. Dobré vysvědčení roz¬víjejícího se kompozičního talentu přineslo album také Har¬risonovi v písních I Need You a v retrospektivním vyznání lásky k Pattii v You Like Me Too Much s Martuovým sólem na klavír. Konečně obsahovalo Paulovu novinku, která se měla stát nejhranější skladbou Beatles vůbec. Přestože v době trvání skupiny nikdy nevyšla ve Velké Británii na singlu, v oblibě překonala kteroukoli ze skladeb v dějinách celé moderní populární hudby. Bez ohledu na generace nebo žánrová odvětví. Odhaduje se, že jenom do roku 1980 byla nahrána ve 2 500 různých verzích.
Paul nosil tento nápěv v sobě už dlouhou dobu. Napadl ho jednou zrána, kdy rovnou z postele usedl k pianu a zkompo¬noval na jeden zátah jeho úžasnou sedmitaktovou melodii. Protože zatím neměl slova, říkal písni „Míchaná vajíčka“. Ge¬orge Martin, kterému se Paul pochlubil o něco později už s otextovaným výsledkem, jako obvykle s vlastnoručním do¬provodem na španělku, vzpomíná:
„Nedovedl jsem si představit, co by si k tomuhle počal Ringo se svým bubnováním. Tak jsem Paulovi řekl, že bude nejlepší, když prostě půjde do studia a bude jen zpívat. Paul tedy zpíval a hrál na akustickou kytaru. Pořád mi ještě nic nenapadalo, co by se s tím dalo udělat. Ledaže by se k tomu přidaly smyčce. Paul se ohradil: ,Cože? Tak jak to dělá Nor¬me Paramour nebo Mantovani? Nikdy!‘ Pak mně napadlo zkusit to s klasickým smyčcovým kvartetem a Paul prohlásil, že je to dobrý nápad. Seděli jsme nad tím celý den, on měl své představy, jak by měly smyčce znít, a já potom napsal partituru pro smyčcové kvarteto a nahrál jsem to.“

Labels: