Brzy se Brouci stali častými hosty v domě Kirchherrových. Na oplátku přicházeli Astrid s Klausem do Kaiserkelleru v doprovodu stále většího počtu mladých exis. Ti tu měli brzy dokonce vyhražené vlastní stoly kolem pódia. Přítomnost čerstvých absolventů uměleckých škol, studentů a jejich přá¬tel vnesla do Kaiserkelleru nový prvek. Místa jako Kaiserkel¬ler, k němuž časem přibyl i blízký Top Ten, kde se svými Jets vystupoval Tony Sheridan, se podle jeho vlastních slov stáva¬la poznenáhlu jedním velkým katalyzátorem, který uspíšil průlom do celé populární hudby naší doby. Geoffrey Stokes upozorňuje, že členové Beatles i dalších anglických kapel, které je sem potom následovaly, stejně jako jejich zdejší obdivovatelé „byli první a zároveň jedinou generací, u níž emocionální exploze pubertálního období šla ruku v ruce s hudební revolucí, nazvanou rock'n'roll. V Hamburku naplni¬li tyhle proustovské ohlasy padesátých let nastřádanou trp¬kou zlostí nejspodnějších vrstev Liverpoolu a vlastní bujnou rozverností, kterou se vyznačovaly jejich flámy. Bylo prostě nemožné, aby objevili tento styl v Liverpoolu. Tam žili všich¬ni u svých rodin. Mohli se scházet a hrát spolu celou noc, ale když hudba zmlkla, vrátili se spořádaně k domácímu životu. V Hamburku prožívali jeden dlouhý, nekonečný mejdan.“
Monday, November 20, 2006
<< Home