old music

Wednesday, August 23, 2006

Prvními, kdo tu hráli,, byli skutečně John, Paul a George, doplnění o Kena Browna. Jeho zásluhy nekončily jenom tím, že sem George přivedl. Pro kluky bylo důležitější, že byl ma¬jitelem desetiwattového zesilovače. Mo jim dávala dohroma¬dy za jeden večer tři libry. Alespoň do té doby, než nastala mezi naší trojicí a Kenem rozmíška, která znamenala konec účinkování v podniku paní Bestové, o jehož útulný vzhled se mimochodem přičinila také Cynthia Powellová nevšedními nástěnnými malbami s barevnými křivkami, důmyslně splete¬nými v jakési duhové pavučiny. O vlastní příčině odchodu Johna a jeho kamarádů máme svědectví přímo z úst Mony Bestové.
„Všecko bylo prima, dokud tahle pohoda jednoho večera nevzala zasvé, když Ken Browne přišel nastydlý. Viděla jsem na něm, že není natolik v pořádku, aby mohl hrát, a proto jsem mu řekla: ‚Koukni, jdi raději nahoru a sedni si tam u matky.‘ Už předtím za ní občas chodíval a povídali si spolu. ,Přinesu ti tam horký čaj.‘ Ken ale nechtěl, zůstal dole a čekal. John, Paul a George hráli toho večera sami a po skončení jsem dala každému jako obvykle 15 šilinků. Kluci začali rem¬cat, kde prý je těch zbylých 15 šilinků. ,Dala jsem je Kenovi,‘ - řekla jsem jim. To se klukům nelíbilo. Chtěli celé 3 libry. Ale už bylo pozdě, protože jsem Kena vyplatila. Mezi nima kvůli tomu vznikla hádka a Ken nakonec řekl, že s nima skončil. Zbylá trojice dala na místě padáka a odešla z klubu.“