Kniha Antonína Matznera,
pro kterou vzniklo těchto pár poznámek, je nesmírně cenná hned z několika důvodů. Pře¬devším pro téma samo. Dalo se k němu přistoupit z nejrůznějších stran a úhlů, od přísně faktografického „popisu“ historie jedné skupiny až po hudebně vědnou studii věnovanou rozboru jejich tvorby. Je pochopitelné, že muselo nutně jít zčásti o práci kompilativní, opírající se o dostupné publikace, časopisecké články a stati, ale přitom se erudovanému autorovi podařilo organicky skloubit tuto stránku věci s cenným dobovým koloritem, který je pro kontext tvorby Beatles důležitý a mnohdy určující, s reáliemi daleko přesahujícími jen hudební rámec. Přitom Antonín Matzner nezapomíná na hodnotící kritéria, z nichž je patrný jeho fundovaný přístup k dané problematice, hudebně kritický názor a znalost mapované tematiky.
Ze stránek této knížky cítí i laik dlouhodobé studium hudebních a textových materiálů, zaujetí pro všechno nové, čím Beatles obohatili dosavadní historii populární hudby a čím proměnili hudební scénu takřka k nepoznání. Antonín Matzner píše o Beatles obdivně - ale ne nekriticky. Jeho soudy jsou uměřené, fundované, podložené znalostí tématu i hudebními souvislostmi s ostatní hudební produkcí. A nejen souvislostmi hudebními.
Ze stránek této knížky cítí i laik dlouhodobé studium hudebních a textových materiálů, zaujetí pro všechno nové, čím Beatles obohatili dosavadní historii populární hudby a čím proměnili hudební scénu takřka k nepoznání. Antonín Matzner píše o Beatles obdivně - ale ne nekriticky. Jeho soudy jsou uměřené, fundované, podložené znalostí tématu i hudebními souvislostmi s ostatní hudební produkcí. A nejen souvislostmi hudebními.